Budgetrådgivning
Om du tycker att det är svårt att veta
vad dina pengar räcker till
kan du få råd hos Konsument Falun.
Det kallas för budgetrådgivning.
Du kan gå dit och prata med personalen.
Du kan också ringa till kommunens växel.
Säg att du vill komma till Konsument Falun.
Telefonnumret till kommunens växel är 023-832 00.
Personalen på Konsument Falun
kan hjälpa dig att göra en budget.
Ni skriver upp hur mycket pengar
du har varje månad
och vad du måste betala,
som hyra och telefon till exempel.
Då ser du vad pengarna räcker till.
Här finns Konsument Falun
Konsument Falun har ett kontor i Stadshuset vid Stora Torget.Du kan gå dit och prata med personalen.
Du kan också ringa till kommunens växel.
Säg att du vill komma till Konsument Falun.
Telefonnumret till kommunens växel är 023-832 00.
© Falu Kommun 791 83 FALUN |
Tel 023-830 00 |
E-post 
